vrijdag 1 mei 2015

Naamlabel op stof

Over niet zo'n lange tijd gaat ons jonkje Douwe naar de kinderopvang en zal ik weer beginnen met werken.. Van Yfke weet ik nog dat je de kleding goed moet labelen anders ben je zo iets kwijt..

 
Mijn collega Mieske maakt onwijs leuke stempels! Onlangs kreeg ik via de post een superleuke stempel voor Douwe. Helemaal blij werd ik daar van! 



Het is erg leuk om op papier te stempelen, maar het is ook mogelijk om dit op stof te doen met transferpapier. 
De stempel heb ik gefotografeerd en in Word in spiegelbeeld geplaatst. Hierna heb ik een vel transferpapier in de computer gelegd en afgedrukt. 



Voor Douwe heb ik een aantal slaapzakken gekocht bij de Hema (altijd leuk!). Ik heb een naamlabel met de tekst naar beneden op de stof neergelegd en afgedekt met een stuk bakpapier. Als dit goed ligt kun je er met de strijkijzer voorzichtig overheen strijken. 

Kijk tussendoor even of het goed gaat. Soms 'pakt' de stof niet direct, omdat je strijkijzer dan nog niet heet genoeg is. 

Als je denkt dat het label goed op de stof zit haal je het papier er vanaf. Belangrijk is om hierna het bakpapier weer op het label te leggen om te fixeren door er nogmaals overheen te strijken. Hiermee zorg je ervoor dat de tekst er niet direct af gaat als je het kledingstuk wast. 


Et voilĂ , de naamlabel van Douwe staat in zijn slaapzak!

Michelle


Geen opmerkingen:

Een reactie posten